0474 780 201        ellen.dupont@onlineed.be    Volg ons op:       

Nieuwsbrief

Een andere manier om Facebookwedstrijden te organiseren...

U bent hier

sociale media, Facebook

Deze week onderbreek ik even mijn blog reeks, over de verschillende sociale media en hun toegevoegde waarde in een online strategie, om jullie een aantal andere manieren aan te reiken, om een Facebook wedstrijd te organiseren.

Het valt me steeds meer op dat mijn Facebook newsfeed overspoeld wordt door ‘Like, Share en Win’ – wedstrijden en dat doet me denken aan een magazine vol met advertenties die ik eigenlijk niet lees of zie. Het wekt irritatie.

Facebook zette een aantal promotie-regels op die even de moeite waarde zijn om door te nemen. Lees ze hier

Wat kunt u hieruit nu begrijpen:

  • Promoties moeten lopen vanaf een Facebook applicatie (in een aparte tab zoals foto’s, evenementen…)
  • Gebruik geen functionaliteiten van Facebook. Bijvoorbeeld: een pagina “Liken” is een functionaliteit van Facebook die u niet mag gebruiken om mensen te laten deelnemen aan uw wedstrijd.
  • Het is niet toegelaten Facebook te gebruiken om contact met winnaars op te nemen noch via de chat, noch via email berichten, noch via prikbord berichten en noch via reacties.
  • Stemmen binnen een promotie mag niet aan de hand van ‘vind ik leuk’-button

Het is overweldigend maar gelukkig zijn er tal van manieren om leuke wedstrijden te organiseren. Het is gewoon van belang op de hoogte te blijven van de officiële regels zodat u geen risico loopt dat uw pagina door Facebook wordt verwijderd.

Een 2-tal jaar terug werd de Facebook pagina van Humo verwijderd omdat zij de regels niet in acht namen. Lees hier het artikel uit De Standaard.

Hoe kan ik dan een wedstrijd organiseren?

  • Organiseer een wedstrijd waar de winnaars een deelname formulier moeten invullen. Op die manier kunt u wel vragen om eerst uw pagina te ‘liken’. Ze kunnen dan pas het deelnemingsformulier zien nadat ze hebben geliked. Het deelnemingsformulier is het hier een must om zich te registreren.
  • Organiseer een eenvoudige prijsvraag-wedstrijd. Vraag de deelnemers om te e-mailen. Daarenboven is dit een ultieme tool om uw potentiële klanten persoonlijk aan te spreken en een database op te bouwen voor latere e-mailacties.
  • Beschikt u over een bepaald budget? Laat een Facebook applicatie ontwikkelen. Daar zijn de mogelijkheden enorm.  Beschikt u over kleinere budgetten kunt u gebruik maken van gratis promotie apps. Bijvoorbeeld Easy Promos (zoek op facebook).

Kortom, een verwittigd man/vrouw is er 2 waard en wilt u een creatieve invalshoek contacteer ONLINE ED.

Of blijf steeds up2date via Facebook, LinkedIn en You Tube.

Over ONLINE ED

ONLINE ED is een conversation center, opgericht in april 2013. Wij helpen u om de online conversatie met uw huidige en potentiële klanten te voeren.

Wij zijn gespecialiseerd in online communicatie die in opdracht van u de online conversatie met uw potentiële en huidige klanten en andere belanghebbenden voert.

Meer weten...

Contacteer ons

Godveerdegemstraat 101
9620 Zottegem

0474 780 201

ONLINE ED behoort tot de RES handelaars

Volg ons op