0474 780 201        ellen.dupont@onlineed.be    Volg ons op:       

Nieuwsbrief

Een interactieve website? Doen?

U bent hier

interactieve website

Een website alleen bestaat niet meer op zichzelf. Het is één van de tools om meer verkoop te genereren. De website werkt in synergie met ander tools zoals zoekwoordenmarketing, social media, E-mailmarketing, linkbuilding …

Wat is een interactieve website?

Een interactieve website is er één die er op gericht is om met uw doelgroep te communiceren. Door slimme technieken te gebruiken zorgt uw website dat bezoekers worden gestimuleerd hun gegevens achter te laten. Bijvoorbeeld uw Facebookpagina liken, bepaalde producten delen, op uw nieuwsbrief inschrijven, producten online aankopen…

Hoe een interactieve website bouwen?

Een website is meer dan een mooi design. Er zijn ontzettend veel factoren die het uiteindelijke succes van uw website bepalen. Het is van groot belang dat u bij aanvang van het maken van uw website goed nadenkt (bezin eer ge begint). Ontwikkel een stappenplan zoals u een plan maakt om een huis te bouwen.

Een eerste stap is het bepalen van uw doel. Wat wenst u te bereiken met uw website? Vervolgens bepaalt u ook uw doelgroepen. Elke doelgroep heeft zijn eigen motivatie om uw site te bezoeken. Het bepalen van uw doelen en doelgroep is van belang voor de structuur en design van uw website.

10 criteria waaraan een interactieve website zou moeten voldoen? 

  1. Gebruiksvriendelijk
    Maak het de bezoekers zo éénvoudig mogelijk om op uw website de nodige informatie terug te vinden.
  2. Relevante content (informatie) over diensten/producten
    Het succes van uw website wordt in grote mate bepaald door de inhoud. Goede content is dus van groot belang. Als u weet wat uw bezoeker wil, kunt u een overzicht maken van onderwerpen die op de website te vinden moeten zijn. Aan de hand van deze onderwerpen bepaalt u welke content er moet worden aangeleverd.
  3. Zoekmachine vriendelijk
    Zorg voor een website die gemakkelijk door de zoekmachines kan gevonden worden. Raadpleeg experten hiervoor want dit is niet zelf te realiseren aangezien de regels van bijvoorbeeld google dagelijks veranderen.
  4. Goede structuur
    Het bepalen van uw doelen en doelgroepen zijn van belang voor structuur van uw website.
  5. Gewenste informatie bezorgen
    De hedendaagse consumenten zijn veranderd. Zij gaan online op zoek naar de gewenste informatie alvorens over te gaan tot een aankoop. De veranderende consument wil in één oogopslag die informatie vinden. Om die reden is het belangrijk dat u een goed onderbouwd navigatiemenu hebt die onmiddellijk aangeeft wat u op uw website kan vinden.
  6. Contact gegevens en contactformulier duidelijk zichtbaar
    Eénmaal de consument de gewenste informatie heeft gevonden wil hij met u contact opnemen. Zorg er ook voor dat uw bezoeker op een eenvoudige manier met u contact kan opnemen.
  7. Koppeling met sociale media
    Zorg voor een social plugin (een link) met sociale media zodat producten/diensten en andere kunnen gedeeld worden met vrienden.
  8. E-shop
    Meer dan 76% van de Belgen hebben toegang tot het internet (hetzij via desktop, tablet of smartphone) waarvan 46% van de Belgen maandelijks gemiddeld 163 €  online spendeert.Via een online webwinkel kan u meer verkoop genereren.
  9. Browser compatibel
    Vandaag zijn er tal van browsers: Internet Explorer, Chrome, Firefox… die elk hun eigen criteria hebben. Test uw website in verschillende browsers.
  10. Responsive design
    Het is van belang dat smartphone – en tablet – users ook uw website kunnen bezoeken. Daarom is het aan te raden dat uw website zich automatisch aanpast aan het toestel waarmee naar uw website wordt gesurft (= responsive design).

Wat haal ik uit een interactieve website?

  1. Naambekendheid
  2. Potentiële klanten
  3. Meer verkoop

ONLINE ED is gespecialiseerd in het verlenen van duidelijk online marketing advies aan kleinhandelaars om in het veranderende consumenten landschap meer verkoop te genereren via online kanalen.

Met Online reclamecampagnes, goede webteksten, zoekmachine optimalisatie en een degelijk design hebt u een krachtig middel in huis om extra winst te genereren.

Contacteer ONLINE ED vandaag.

Of volg ons via Facebook, LinkedIn en You Tube.

Over ONLINE ED

ONLINE ED is een conversation center, opgericht in april 2013. Wij helpen u om de online conversatie met uw huidige en potentiële klanten te voeren.

Wij zijn gespecialiseerd in online communicatie die in opdracht van u de online conversatie met uw potentiële en huidige klanten en andere belanghebbenden voert.

Meer weten...

Contacteer ons

Godveerdegemstraat 101
9620 Zottegem

0474 780 201

ONLINE ED behoort tot de RES handelaars

Volg ons op