09 245 95 36        ellen.dupont@onlineed.be    Volg ons op:             

Nieuwsbrief

Onderschat de kracht van Reels en/of verticale video's niet

06 mei 2024

U bent hier

De manier waarop mensen online informatie consumeren en met merken interacteren, is de afgelopen maanden drastisch veranderd. Met meer dan 10 jaar ervaring in deze sector weten we als geen ander dat de vraag naar boeiende en dynamische content zoals Reels exponentieel toenemen op Facebook en Instagram. Zoals je weet nemen deze platforms een steeds groter deel van ons dagelijks leven in beslag en is het dus als bedrijf cruciaal om deze veranderingen te omarmen en de kracht van verticale video's volledig te benutten.
 

Waarom Reels?

 
Reels zijn niet zomaar video's; ze zijn een krachtig middel om de aandacht van je doelgroep vast te houden en hen te betrekken bij je merk. De cijfers spreken voor zich: met dagelijks miljarden views en een aanzienlijke toename van de betrokkenheid bij Reels-gerelateerde content, is het duidelijk dat deze formaten de sleutel zijn tot succesvolle online marketingstrategieën.
 
  • Dagelijks worden Reels maar liefst 3,5 miljard keer gedeeld, waardoor ze een ongekend potentieel bereik bieden voor bedrijven.
  • De groei van de kijktijd voor video's met 25% jaar-op-jaar benadrukt de groeiende voorkeur van consumenten voor dit soort content.
  • Met meer dan 300 miljoen opmerkingen per dag op Facebook en Instagram, tonen Reels aan dat ze niet alleen de aandacht trekken, maar ook de betrokkenheid van het publiek stimuleren.
  • En het meest overtuigende bewijs: tweederde van de consumenten heeft een product of dienst gekocht na het bekijken van een Reel. Dat is de kracht van visuele storytelling in actie! 
Met onbeperkte mogelijkheden en constante toegang tot inhoud, moet de aandacht van de consument trekken door aantrekkelijke creatieve indelingen, zoals Reels, die authentiek en herkenbaar aanvoelen.
 

De toekomst van online groei

 
"Video is een belangrijk onderdeel van de manier waarop mensen contact maken en delen op onze diensten. We blijven investeren in nieuwe indelingen en functies om mensen te helpen zichzelf uit te drukken en een community op te bouwen." Zegt Mark Zuckerberg, Oprichter en CEO van Meta. Reels zijn niet alleen een trend, maar een fundamenteel instrument om een gemeenschap op te bouwen en online groei te stimuleren.
 

Tips voor succesvolle Reels

 
Nu je de voordelen van Reels begrijpt, is het tijd om deze in je eigen marketingstrategie te integreren. Hier zijn enkele praktische tips om het maximale uit je verticale video's te halen:
Waar moet je op letten? 
 
  • Gebruik een beeldverhouding van 9:16 om je video beter te laten scoren. Video’s in de stijl van een Reel hebben met +7% een statistische aanzienlijk hogere responsscore in vergelijking met landscape of square video’s. 
  • Maak video’s met audio om je video aantrekkelijker te maken. Video’s in de stijl van een Reel met zowel muziek aks een voice-over genereren met een stijging van +15% een hogere betrokkenheid. 
  • Zorg voor de ‘veilige zones’ zodat je video goed te bekijken is. De ‘veilige zones’ zijn de deeltjes van je video die bedekt worden door de Reel interface zoals de like button, actieknop of profielfoto. Houd je belangrijke boodschappen en visuele focuspunten in de veilige zone voor een hogere doorklikratio. 
  • Tag mensen of bedrijven voor meer bereik. 
 
Wil je meer weten? Contacteer ons en wij helpen je graag groeien online. 
 
Volg onze laatste updates via FacebookInstagramLinkedIn en/of Google My Business of schrijf je in op onze nieuwsbrief om steeds als eerste op de hoogte te blijven.
 

CONTACTEER ONS

Over ONLINE ED

ONLINE ED is een conversation center, opgericht in april 2013. Wij helpen jou om de online conversatie met je huidige en potentiële klanten te voeren.

Wij zijn gespecialiseerd in online communicatie die in jouw opdracht de online conversatie met je potentiële en huidige klanten en andere belanghebbenden voert.

Meer weten...

 

Contacteer ons

Godveerdegemstraat 101
9620 Zottegem

Google maps

09 245 95 36

Officiële partner van Teamleader en Someflex


Volg ons op

  •