09 245 95 36        ellen.dupont@onlineed.be    Volg ons op:             

Nieuwsbrief

5 TikTok-tips voor je bedrijf

27 maart 2023

U bent hier

Nog niet met je zaak op TikTok? Of wel al actief maar niet altijd ideeën voor content? Pas deze vijf tips toe en je volgers worden helemaal wild.
 

1. Zet je bestsellers in de kijker

Focus telkens op één van je producten of diensten die als beste verkopen. En laat je volgers weten waarom het zo populair is. Zeg bijvoorbeeld: ‘Dit item was al 5 keer uitverkocht, maar is nu weer (beperkt) verkrijgbaar!’
 
Laat je volgers weten wat de troeven zijn ervan. Of toon hoe ze het kunnen gebruiken en die troeven zelf ervaren met een how to-video.
 

2. Toon je tevreden klanten

Met videotestimonials (of getuigenissen) van klanten bouw je vertrouwen op bij je doelgroep. Om die nog sterker te maken gebruik je TikTok-functies als tekstoverlay (tekst die je toevoegt aan je video) en voice-over (je spreekt achteraf een tekstje in voor je video).
  • Dit zijn enkele vragen die je je klanten kunt stellen voor geslaagde testimonials:
  • Wat heeft je overtuigd om voor ons product of onze dienst te kiezen?
  • Welke voordelen ervaar je sinds de aankoop?
  • Hoe makkelijk is het om ons product of onze dienst te gebruiken?
  • Waarom zou je ons product of onze dienst aanraden aan je vrienden en familie?
  • Omschrijf wat ons product of onze dienst voor jou doet in één zin?
Zorg vooral dat je klanten in hun getuigenis zichzelf blijven, en hun eigen woorden gebruiken. Dat is authentiek en spreekt het meeste aan!
 

3. Geef een kijkje achter de schermen

Ja, jij kent je zaak door en door. Maar je volgers snakken naar een tipje van de sluier. Toon hen hoe het er achter de schermen aan toegaat. En ook hier: blijf jezelf, je hoeft geen Oscar te winnen. Echt is king op TikTok!
  • Toon hoe je producten worden gemaakt
  • Of hoe ze worden ingepakt voor ze naar je klanten vertrekken
  • Laat je medewerkers zichzelf voorstellen op een ludieke manier
  • Neem je volgers mee naar een fotoshoot, een teambuilding, …
  • Of vraag ze gewoon zelf wat ze willen zien van je bedrijf
     

4. Maak opsommingen

Lijstjes, lijstjes, lijstjes. Iedereen houdt ervan! Maak het je volgers makkelijk om de troeven van je aanbod te scannen en te onthouden. 
Bijvoorbeeld:
  • “5 redenen waarom je [jouw product of dienst] in je leven nodig hebt”
  • “7 manieren waarop onze klanten [jouw product of dienst] gebruiken”
  • “3 redenen waarom [jouw product] in je make-uptasje moet hebben”
  • “5 manieren om [jouw kleding- of accessoireproduct] te stylen”
  • "7 manieren waarop [jouw product of dienst] jouw werk makkelijker maakt"
     

5. Verwerk je aanbod in het leven van je doelgroep

Maak contact met je doelgroep door jouw product of dienst in hun dagelijks leven te tonen. Demonstreer de voordelen op een herkenbare en boeiende manier:
  • breng een item onder de aandacht dat op meerdere manieren kan worden gebruikt
  • laat zien hoe jouw product/dienst past in het dagelijks leven van je doelgroep
  • of toon hoe jouw product/dienst helpt bij dagelijkse uitdagingen van je doelgroep
Daarmee laat je zien: we kennen en begrijpen jou. En dat… schept een band!
 
Een handje hulp nodig hij het correct en veilig opzetten van je TikTok-account? Of bij het maken van je content? We zijn er voor je.
 
Volg onze laatste updates via FacebookInstagramLinkedIn en/of Google My Business of schrijf je in op onze nieuwsbrief om steeds als eerste op de hoogte te blijven.
 

CONTACTEER ONS

Over ONLINE ED

ONLINE ED is een conversation center, opgericht in april 2013. Wij helpen jou om de online conversatie met je huidige en potentiële klanten te voeren.

Wij zijn gespecialiseerd in online communicatie die in jouw opdracht de online conversatie met je potentiële en huidige klanten en andere belanghebbenden voert.

Meer weten...

 

Contacteer ons

Godveerdegemstraat 101
9620 Zottegem

Google maps

09 245 95 36

Officiële partner van Teamleader en Someflex


Volg ons op

  •