09 245 95 36        ellen.dupont@onlineed.be    Volg ons op:         

Nieuwsbrief

5 vragen aan een online marketeer in wording

24 februari 2021

U bent hier

Sinds kort hebben we er een nieuwe kracht bij, onze stagiair; Faruch. Hij studeert Bedrijfsmanagement met als afstudeerrichting Digital Marketing. Hij woont in Herzele en interesseerde zich altijd al in online marketing.
 
Ben je nieuwsgierig hoe onze marketing stagiair denkt en wat zijn visie op marketing is? Wij stelden Faruch 5 vragen om zo meer te weten te komen over onze toekomstige digital marketeer!
 

1. Waarom koos je voor ONLINE ED als stageplaats?

 
Ik was op zoek naar marketingbureaus in mijn buurt (Herzele) waar ik de mogelijkheid zou krijgen om verschillende marketing aspecten onder de knie te krijgen; mijn voornaamste selectiecriteria. Na enkele agencies te vergelijken trok ONLINE ED onmiddellijk mijn aandacht; een “conversation center” dat bedrijven helpt communiceren. Het uitgebreid dienstenaanbod, de referenties gaven me de indruk voldoende ervaring op te leveren en was dit voor mij de geschikte stageplaats om mijn groei als marketeer te bevorderen. 
 

2. Wat trekt je aan in online marketing?

 
Online marketing trekt me aanomdat deze wereld nooit stil staat. De technologische evolutie en dus de kans om constant bij te leveren boeit me enorm. Ik sta zelf open voor vernieuwingen en ik volg graag de laatste trends. Daarenboven trekt het psychologische aspect in (online) marketing me ook aan.   
 

3. Je bent in je laatste jaar marketing. What’s next? En waarom?

 
Momenteel besliste ik hier nog niets over. Mijn prioriteit is eerst mijn stage afmaken en dan evalueren welke inzichten ik verwierf om dan te beslissen of ik al dan niet of wel verder studeer. Ik sta open voor beide opties. Indien ik verder studeer, verkies ik een schakeling naar een masteropleiding. Beslis ik te solliciteren dan ga ik voor een job in een marketing agency.
 

4. Wat is voor jou de grootste toegevoegde waarde tijdens jouw marketingopleiding?

 
De grootste toegevoegde waarde tijdens mijn marketingopleiding, was mijn ervaring als marketingconsultant. Samen met drie medestudenten werden we verantwoordelijk voor de marketing van een écht bedrijf. Onder begeleiding van onze docenten, kregen we de volledige verantwoordelijkheid om aan de behoeften van onze klant te voldoen. Deze ervaring bood onze een eerste ervaring om social media advertenties in te stellen en websites te ontwikkelen. Bovendien ervaarde ik ook hoe de communicatie verloopt of hoort te verlopen met een klant. Een betere en leerrijke ervaring kon mijn school niet bieden. 
 

5. Jouw ultieme tip aan een retailer als toekomstige marketeer ?

 
Wees niet bang om af te wijken van de standaard “business” schrijfwijze op sociale media. Meer en meer klanten spreken graag met echte personen in plaats van een geautomatiseerd bericht te ontvangen. Deze geautomatiseerde berichten geven klanten een gevoel niet gehoord te zijn. Hoe menselijker en authentieker je als retailer overkomt in je (online) communicatie hoe meer betrokkenheid en verkoop dit zal opleveren. Zelf zo dat een community van loyale klanten kan leiden tot een persoonlijke customer service. 
 
Faruch loopt stage t.e.m. 21 mei 2021. Blijf ons zeker volgen want op het einde van zijn stage deelt hij zijn 7 tips die hij gedurende zijn stage leerde. 
 
Contacteer ons voor bijkomende vragen en/of informatie via info@onlineed.be of via 09 245 95 36.
 
Volg onze laatste updates via Facebook, Instagram, LinkedIn en/of Google My Business of schrijf je in op onze nieuwsbrief om steeds als eerste op de hoogte te blijven.
 

Over ONLINE ED

ONLINE ED is een conversation center, opgericht in april 2013. Wij helpen u om de online conversatie met uw huidige en potentiële klanten te voeren.

Wij zijn gespecialiseerd in online communicatie die in opdracht van u de online conversatie met uw potentiële en huidige klanten en andere belanghebbenden voert.

Meer weten...

Contacteer ons

Godveerdegemstraat 101
9620 Zottegem

Google maps

09 245 95 36

 

 

Volg ons op