09 245 95 36        ellen.dupont@onlineed.be    Volg ons op:         

Nieuwsbrief

9 tips voor een succesvolle Pinterest marketingstrategie

02 maart 2021

U bent hier

Pinterest is verschillend van andere sociale mediakanalen. Op Pinterest ga je niet connecteren met anderen, of wil je niet de vakantiefoto’s van je vrienden zien. Op Pinterest ga je op zoek naar inspiratie, ideeën, oplossingen… 
 
Noteer alvast dat Pinterest meer een (visuele) zoekmachine is dan een sociaal mediakanaal. 
 
Content op Pinterest bestaat uit borden met verschillende pins. Maar wat wil je bereiken met je pin(s)?  
  • Meer verkeer naar website om nog meer te inspireren
  • Meer leads genereren (hoe ga je deze converteren?)
  • Inschrijven nieuwsbrief
Pinterest gaat om visuele inspiratie, het gaat om de informatie achter de afbeelding.
 
Een enorm voordeel van Pinterest is dat de content een lange houdbaarheidsdatum heeft (4 maanden) in vergelijking met andere sociale mediakanalen zoals Twitter, Facebook… 
  • Mensen bewaren afbeeldingen op hun borden
  • Goed vindbaar op zoekwoorden
Zo kan het zijn dat jaren na publicatie van je pin er nog bezoekers op je site via een bepaalde pin terechtkomen. Pinterest is groeiende en kan voor veel bedrijven mooie kansen meebrengen. Zelfs zonder dat dit veel tijd hoeft te kosten! Daarom nemen we je graag mee in onze snelcursus ‘9 tips voor een succesvolle Pinterest marketingstrategie’. 
 

1. Bepaal je doelen 

 

2. Een Pinterest vriendelijke website

 

3. Maak een zakelijk account aan

 

4. Activeer je advertentieaccount om te adverteren

 

5. Gebruik de juiste zoekwoorden om hoger in Pinterest te scoren

 

6. Wees consistent (zoals in alles)

 

7. Analyseer je resultaten bij statistieken 

 

8. Zorg voor een goed converterende website

 

9. Deel ook content van merken, influencers, leveranciers en klanten... 

 

Pinterest marketing kan veel websiteverkeer opleveren wanneer je dit kanaal op de juiste manier inzet. Mensen hebben een koopintentie op Pinterest want ze zijn op zoek naar inspiratie.
 
Kort samengevat:
 
Een succesvolle Pinterest marketingstrategie bestaat uit 3 elementen:
  • Gebruik zoekwoorden
  • Tijdloze content
  • Kwalitatief hoogwaardige afbeeldingen
Maar het vergt voorbereidingen, geduld en een strategische benadering. 
 
Tot slot nog even meegeven dat de ontwikkelingen op het platform ook niet achterblijven. Op termijn zullen de shopping en stories functies worden geïntroduceerd. 
 
Contacteer ons voor bijkomende vragen en/of informatie via info@onlineed.be of via 09 245 95 36.
 
Volg onze laatste updates via FacebookInstagramLinkedIn en/of Google My Business of schrijf je in op onze nieuwsbrief om steeds als eerste op de hoogte te blijven.
 

Over ONLINE ED

ONLINE ED is een conversation center, opgericht in april 2013. Wij helpen u om de online conversatie met uw huidige en potentiële klanten te voeren.

Wij zijn gespecialiseerd in online communicatie die in opdracht van u de online conversatie met uw potentiële en huidige klanten en andere belanghebbenden voert.

Meer weten...

Contacteer ons

Godveerdegemstraat 101
9620 Zottegem

Google maps

09 245 95 36

Officiële partner van Teamleader en Someflex

 

Volg ons op