0474 780 201        ellen.dupont@onlineed.be    Volg ons op:       

Nieuwsbrief

On - en offline communiceren gaan hand in hand

U bent hier

on - en offline communiceren

Tegenwoordig valt het me op dat bijvoorbeeld startende ondernemingen alles meteen online willen communiceren en vergeten ze dat er nog een wereld daarbuiten is ook. On – en offline communiceren gaan hand in hand volgens een geïntegreerde marketingstrategie.

Alles begint altijd met het definiëren van uw doelen en doelgroep. Vervolgens bepaalt u uw middelen (zowel on – als offline) om uw doelstellingen en doelgroep te bereiken. Wanneer u een bepaald middel inschakelt is het van belang na te gaan wie u daarmee wenst te bereiken en hoe. Teveel mensen gaan uit van het principe: “we moeten een facebookpagina hebben, website enzoverder” zonder erover na te denken wie ze hoe willen bereiken. Op het einde van de rit vergeten ze dat er daarbuiten ook nog een wereld is. Het is een must een synergie te vormen tussen on – en offline communicatie om op een heel bewuste manier uw doelgroep te bereiken en uw boodschap uit te dragen.

Een voorbeeld ter illustratie rond een direct mail in plaats van een e-mail. Met het eindejaar wenst u alle trouwe klanten te bedanken met een eindejaarsgeschenk. U beslist om een bedankingskaart per post te sturen om u op die manier te onderscheiden van de vele mails in die periode. Op uw bedankingskaart informeert u uw trouwe klanten dat ze een persoonlijk geschenk kunnen downloaden aan de hand van de vermelde code op de postkaart (bijvoorbeeld: kortingsbon op hun volgende aankoop of gratis en gepersonaliseerd geschenk bij hun volgend bezoek af te halen). Om online verder door te trekken vermeldt u ook de URL van uw Facebookpagina of andere geïntegreerde social media kanalen. Tot slot is het cruciaal te communiceren in een eenduidige huisstijl om uw herkenbaarheid/naambekendheid te vergroten.

Ook is het gebleken dat netwerken cruciaal is om uw business te laten groeien. Velen onder ons gebruiken LinkedIn maar beperken hun netwerk door geen fysieke netwerkevenementen bij te wonen. Sluit u aan bij een service club, Business Club, Voka, Unizo, vakverenigingen, federaties, sportverenigingen… om op die manier uw netwerk zowel on – als offline te laten groeien. Vorm een synergie tussen LinkedIn en de real world om succesvoller te zijn.

Kortom, combineer on – en offline in een geïntegreerd marketingaanpak om succesvoller te zijn.

Voor bijkomende informatie contacteer ONLINE ED.

Of volg ons via Facebook, YouTube of LinkedIn

Over ONLINE ED

ONLINE ED is een conversation center, opgericht in april 2013. Wij helpen u om de online conversatie met uw huidige en potentiële klanten te voeren.

Wij zijn gespecialiseerd in online communicatie die in opdracht van u de online conversatie met uw potentiële en huidige klanten en andere belanghebbenden voert.

Meer weten...

Contacteer ons

Godveerdegemstraat 101
9620 Zottegem

0474 780 201

ONLINE ED behoort tot de RES handelaars

Volg ons op