0474 780 201        ellen.dupont@onlineed.be    Volg ons op:       

Nieuwsbrief

Hoe Twitter kan helpen meer verkoop te genereren?

U bent hier

sociale media, Twitter

Wat is Twitter?

Twitter is de sociale netwerksite die draait rond de vraag ‘Wat bent u aan het doen?’.

Twitter is een microblog opgericht in 2006 en wordt wel eens de SMS van het internet genoemd. Het is uitgegroeid tot een wereldwijd netwerk van meer dan 200 miljoen actieve gebruikers en een bron aan instant nieuws.

Twitter is een platform waarmee u heel snel online vrienden kan maken en u niemand moet accepteren of uitnodigen.  U kunt er ideeën uitwisselen met anderen en interessante informatie delen of het laatste nieuws kan direct doorgestuurd worden naar uw scherm of mobiele telefoon.

2. Twitter jargon

Voor een twarter (combinatie Twitter en starter) is het noodzakelijk een aantal termen uit Twitterland te leren kennen.

  • tweople: alle Twitteraars.
  • tweets: zijn berichtjes op Twitter met maximaal 140 karakters. In een tweet kan zowel tekst, linken als foto’s opgenomen worden. Omdat u maar 140 karakters hebt is het best uw URL te verkorten via een URL shortener.
  • follow: Op Twitter draait het allemaal rond follow, following en followers.
  • followers: (=volgers) zijn mensen die u op Twitter volgen (door regelmatig tweets te posten ga u automatisch volgers creëren).
  • following: (=volgend) Twitteraars die u de moeite vindt om te volgen.
  • Hashtags: # = een label dat u aan uw bericht hangt als u over een bepaald onderwerp spreekt (bijvoorbeeld: #durftevragen).
  • @replay: is een tweet gepost in antwoord op een tweet van een andere gebruiker.
  • RT: (retweet) een bepaald bericht dat u van 1 van de mensen die u volgt deelt met je followers.
  • DM: (direct message) een privaat bericht dat enkel de bestemmeling kan lezen.  De voorwaarde om een direct message te sturen is dat u die persoon volgt maar ook dat die persoon u volgt.
  • twitterstream: de tijdslijn waar alle tweets van de mensen die u volgt te lezen zijn.

3. Hoe integreer ik Twitter in mijn online strategie om meer verkoop te genereren?

Het is belangrijk om snel aan de slag te gaan en te experimenteren wat voor uw bedrijf, product, dienst of merk het beste werkt.  Surf vandaag naar www.twitter.com en maak een gratis account aan. Bedenk vervolgens een username met maximum 15 karakters, upload een goede profielfoto en werk conform jouw huisstijl.

Alvorens te starten is het van belang eerst te bepalen wie (doelgroep) u met Twitter wenst te bereiken en wat (doelstellingen) u er wenst uit te halen.

Stel jezelf de vraag:  Waarom wil ik Twitter gebruiken? Wat wil ik met Twitter bereiken?

  • Naambekendheid versterken?
  • Een directe en vlotte klantenservice bieden (één-op-één communiceren op een directe en snelle manier)?
  • Snel informatie met anderen delen?
  • Uw producten/diensten in het algemeen en/of specifieke promoties onder de aandacht brengen?
  • Inzicht in de markt krijgen?
  • Uw netwerk uitbreiden?
  • Nieuwe trends en ontwikkelingen in uw sector ontdekken?
  • Regelmatige stroom van ideeën, content, linken, bronnen en tips in verband met jouw interesse – en vakgebied ontdekken?
  • Onderzoeken naar hetgeen er over uw merk, product/dienst of bedrijf gezegd wordt?

Bedrijven kunnen succesvol communiceren via Twitter:

  • door te onderzoeken wat hun doelgroep interessant vindt,
  • authentiek te zijn,
  • door u te onderscheiden van de andere bedrijven, producten, diensten, merken…
  • door de dialoog aan te gaan met uw volgers (communiceren en reageren).

Het is van belang te onthouden dat Twitter is geen doel op zich maar een tool om uw doelstellingen te realiseren.

Een aantal tweets per dag versturen vinden de meeste twitteraars acceptabel maar gelieve niet te overdrijven. Als er teveel getweet wordt dan haken volgers sneller af. Zorg dat uw tweets verwijzen naar uw website en of andere interessante linken voor uw volgers.

Verder kunt u op een éénvoudige manier uw Twitter linken aan uw Facebook. Op die manier  verschijnen uw Facebook posts automatisch ook op uw Twitter account en hoeft u slechts éénmalig de informatie in te putten.

Reclame verspreiden via Twitter daarentegen is zeker niet aan te raden omdat de twitteraar die uw volgt, geen toegevoegde waarde ervan in ziet.

Start vandaag met Twitter en groei online. Het is een ideaal tool om op een vlotte manier contact te zoeken met bestaande en nieuwe klanten en de dialoog aan te gaan. Het is een éénvoudige manier om mond-tot-mond reclame over uw merk, producten, diensten of bedrijf te bevorderen.

Veel succes!

Voor bijkomende vragen en/of inlichtingen contacteer ONLINE ED.

Of volg ons via Facebook, You Tube en LinkedIn.

Over ONLINE ED

ONLINE ED is een conversation center, opgericht in april 2013. Wij helpen u om de online conversatie met uw huidige en potentiële klanten te voeren.

Wij zijn gespecialiseerd in online communicatie die in opdracht van u de online conversatie met uw potentiële en huidige klanten en andere belanghebbenden voert.

Meer weten...

Contacteer ons

Godveerdegemstraat 101
9620 Zottegem

0474 780 201

ONLINE ED behoort tot de RES handelaars

Volg ons op