09 245 95 36        ellen.dupont@onlineed.be    Volg ons op:             

Nieuwsbrief

Instagram Guides: hoe zet je ze strategisch in?

13 januari 2021

U bent hier

Instagram heeft, zoals je weet, de afgelopen tijd niet stil gezeten wat betreft het introduceren van tal van nieuwe functies. Instagram Reels, laatst een nieuwe lay-out en nu… Instagram Guides of Instagram Gidsen. 

Wat is Instagram Guides? 

Instagram Gidsen geven je de mogelijkheid om je producten, plaatsen of posts van jezelf of andere pagina’s te bundelen. Eigenlijk lijkt het een beetje op Pinterest, alleen verrijk je nu jouw eigen Instagram-account. Dit kan heel handig zijn wanneer je een bepaald thema met content wil delen of bepaalde producten in de kijker wil plaatsen. Op deze manier maak je aanbevelingen, tips en andere informatie eenvoudig beschikbaar voor jouw volgers.

Je kan bijvoorbeeld een Gids maken over Instagram tips. In deze Gids voeg je dan alle posts van jou en/of anderen met relevante tips toe. Je hebt dus eigenlijk een mapje voor ze samengesteld waardoor ze met één tik op de gids alles vinden waar ze naar op zoek zijn. 

Hoe maak je een Instagram Gids? 

Een nieuwe functie op Instagram zorgt vaak voor veel vragen. Maar daarom zijn wij er! Volg onderstaande 6 stappen om jouw eerste Instagram Gids succesvol aan te maken. 

Stap 1: 

Ga naar je Instagramaccount en klik op het plusje linksboven. Dan opent er een tabje met alle functies op een rij. Nadien klik je op ‘Gids’. 

Stap 2: 

Vervolgens kom je bij het stukje ‘Type Gids kiezen’. Hierbij heb je keuze uit drie verschillende types. We zetten ze nog even alle drie op een rijtje voor je. 

Plaatsen: heb je onlangs nog interessante plaatsen bezocht? Dit kan je gemakkelijk delen door de gids voor plaatsen te gebruiken. Dit is ideaal voor fotografen die shoot-locaties willen delen. 

Producten: je favoriete producten aanbevelen. Als je zelf een webshop hebt, kun je hier een verzameling van je favoriete producten plaatsen of als je over een ander bedrijf tevreden bent, kun je die daar aanbeleven en delen met je volgers. 

Berichten: door jou gemaakte of opgeslagen berichten aanbevelen. Wat je bijvoorbeeld kan doen is een gids maken van je blog posts. Zo vinden je volgers dit gemakkelijk terug. 

Stap 3:

Gekozen voor je type gids? Nadien is het de bedoeling de berichten, producten of plaatsen die je in deze gids wens uit te lichten, te selecteren. 

Stap 4: 

De laatste stap is je gids finaliseren. Kies een passende omslagfoto en titel. En dan, plaatsen maar! Je eerste Instagram Gids staat nu online. 

PS: vergeet deze ook niet in je stories te delen. 

Wil je graag ondersteuning met het creëren van creatieve content? Neem dan vrijblijvend contact met ons op of bekijk alle mogelijkheden op onze website. Wij helpen je graag. 

Volg onze laatste updates via FacebookInstagramLinkedIn en/of Google My Business of schrijf je in op onze nieuwsbrief om steeds als eerste op de hoogte te blijven. 

CONTACTEER ONS

Over ONLINE ED

ONLINE ED is een conversation center, opgericht in april 2013. Wij helpen jou om de online conversatie met je huidige en potentiële klanten te voeren.

Wij zijn gespecialiseerd in online communicatie die in jouw opdracht de online conversatie met je potentiële en huidige klanten en andere belanghebbenden voert.

Meer weten...

 

Contacteer ons

Godveerdegemstraat 101
9620 Zottegem

Google maps

09 245 95 36

Officiële partner van Teamleader en Someflex


Volg ons op

  •