09 245 95 36        ellen.dupont@onlineed.be    Volg ons op:             

Nieuwsbrief

LinkedIn: het ultieme stappenplan voor een succesvolle LinkedIn-post

18 januari 2021

U bent hier

Nadat je je LinkedIn-profiel optimaliseerde en je ondertussen je netwerk professioneel uitbreidt, is het aan jou om boeiende inhoud met je netwerk te delen.Voor een succesvolle LinkedIn-post is het belangrijk dat de inhoud aansluit op de interesses van je ideale lezer. Wij helpen je hierbij graag op weg. 

1. Wat post ik? 

Er zijn heel wat mogelijkheden maar als je afwisselt tussen de volgende types dan blijf je boeiend: 
  • een blik achter de schermen, 
  • interessante infographics, 
  • eigen ervaringen delen, 
  • vragen stellen of vraag naar je netwerk hun mening,
  • getuigenissen van je klanten,
  • tips en tricks van de branche waarin je actief bent,
  • op emotie inspelen, 
  • humor delen, 
  • checklists,
  • onderzoeksrapporten in een post (samengestelde informatie) samenvatten,
  • een interessant artikel delen
  • … 

2. Hoe post ik? 

  • Maak je post visueel aantrekkelijk en voeg altijd een afbeelding en/of video toe. Breng zoveel mogelijk jezelf in beeld. Je netwerk houdt van persoonlijke en authentieke beelden.  
  • Tag bedrijven en personen in je posts die relevant zijn om zo meer bereik te genereren. Zij krijgen hiervan ook een melding en dan is de kans ook groot dat zij op je bijdrage zullen reageren. 
  • Deel niet zomaar posts of artikels maar vat de desbreffende post of het artikel, dat je wil delen, samen in je eigen woorden. Voeg op het einde van je samenvatting ‘Meer weten’ of ‘Lees er alles over’ toe met link naar de originele post of artikel waarover je het hebt. 
  • Zorg voor een pakkende intro. De openingsregels van je bericht moet je lezer nieuwsgierig maken om op ‘meer weergeven’ te klikken. 
  • Gebruik witregels. Dit is belangrijk voor de leesbaarheid van je lezer en zorgt voor overzicht. 
  • Maak gebruik van emoji’s om de boodschap, die je overbrengt, te versterken. 
  • Voeg relevante hashtags toe aan je posts. 
  • Sluit af met een duidelijke call to action. 

3. Wanneer post ik? 

Ons advies is om je bijdrage te posten wanneer je doelgroep/netwerk het meest actief is. Meestal is dit tijdens de kantooruren of lunch. Post je bijvoorbeeld ‘s morgens dan heeft de post de tijd om te verspreiden gedurende de dag (morgen is het misschien al oud nieuws). In het weekend posten, raden we je af. 
 
We adviseren om met wekelijkse posts te beginnen. Hoe actiever je bent, hoe meer zichtbaarheid je geniet bij je netwerk. Door wekelijks of een paar keer per week te posten, kom je vaak langs in de feed bij je netwerk en word je steeds hoger gerankt.
 
Conclusie: consistent posten nodigt uit om te lezen en te reageren. 
 
En nu is het aan jou! Heb je nog vragen na deze tips en tricks, wens je meer informatie of wil je onze hulp inschakelen? Neem dan vrijblijvend contact met ons op of bekijk alle mogelijkheden op onze website. Wij helpen je graag. 

Volg onze laatste updates via FacebookInstagramLinkedIn en/of Google My Business of schrijf je in op onze nieuwsbrief om steeds als eerste op de hoogte te blijven. 

CONTACTEER ONS

Over ONLINE ED

ONLINE ED is een conversation center, opgericht in april 2013. Wij helpen jou om de online conversatie met je huidige en potentiële klanten te voeren.

Wij zijn gespecialiseerd in online communicatie die in jouw opdracht de online conversatie met je potentiële en huidige klanten en andere belanghebbenden voert.

Meer weten...

 

Contacteer ons

Godveerdegemstraat 101
9620 Zottegem

Google maps

09 245 95 36

Officiële partner van Teamleader en Someflex


Volg ons op

  •