1. Wat post ik?
- een blik achter de schermen,
- interessante infographics,
- eigen ervaringen delen,
- vragen stellen of vraag naar je netwerk hun mening,
- getuigenissen van je klanten,
- tips en tricks van de branche waarin je actief bent,
- op emotie inspelen,
- humor delen,
- checklists,
- onderzoeksrapporten in een post (samengestelde informatie) samenvatten,
- een interessant artikel delen
- …
2. Hoe post ik?
- Maak je post visueel aantrekkelijk en voeg altijd een afbeelding en/of video toe. Breng zoveel mogelijk jezelf in beeld. Je netwerk houdt van persoonlijke en authentieke beelden.
- Tag bedrijven en personen in je posts die relevant zijn om zo meer bereik te genereren. Zij krijgen hiervan ook een melding en dan is de kans ook groot dat zij op je bijdrage zullen reageren.
- Deel niet zomaar posts of artikels maar vat de desbreffende post of het artikel, dat je wil delen, samen in je eigen woorden. Voeg op het einde van je samenvatting ‘Meer weten’ of ‘Lees er alles over’ toe met link naar de originele post of artikel waarover je het hebt.
- Zorg voor een pakkende intro. De openingsregels van je bericht moet je lezer nieuwsgierig maken om op ‘meer weergeven’ te klikken.
- Gebruik witregels. Dit is belangrijk voor de leesbaarheid van je lezer en zorgt voor overzicht.
- Maak gebruik van emoji’s om de boodschap, die je overbrengt, te versterken.
- Voeg relevante hashtags toe aan je posts.
- Sluit af met een duidelijke call to action.
3. Wanneer post ik?
Volg onze laatste updates via Facebook, Instagram, LinkedIn en/of Google My Business of schrijf je in op onze nieuwsbrief om steeds als eerste op de hoogte te blijven.