09 245 95 36        ellen.dupont@onlineed.be    Volg ons op:             

Nieuwsbrief

Is Pinterest een interesante tool om in mijn online strategie te integreren?

13 mei 2013

U bent hier

Na Facebook, Twitter, Google+, LinkedIn en tal van anderen…zag in 2010 een nieuw medium het daglicht: Pinterest. Met de opstart van Pinterest zag ik persoonlijk niet meteen het nut van dit sociale platform. Door bij andere gebruikers ideëen op te doen, leerde ik al doende de kracht van dit medium kennen en meer specifiek voor bedrijven die iets visueels doen. Denk aan mode, fotografie, architectuur, design, food, evenementen, automotive, horeca en ga zo maar even door.

Wat is Pinterest?

Pinterest is een virtueel prikbord waar u foto’s en afbeeldingen verzamelt door ze te pinnen op een board over een specifiek onderwerp.  Uw boards fungeren als een mood board waar u aan andere toont wat u doet of wat u interesseert. Het dient als een inspiratiebron en visualisatie van uw producten/diensten.

Waarom Pinterest gebruiken

  • Virale marketing
  • Linkbuilding naar je website
  • Marktonderzoek
  • naambekendheid
  • Contact met klanten

Pinterest woordenschat?

  • Een pin begint met een foto of video dat u  aan Pinterest toevoegt. U kunt een pin toevoegen via een website of via foto’s op uw eigen computer.
  • Elke pin kan repinned worden en linkt naar de originele bron.
  • Een board is een online prikbord over een bepaald thema. U kunt verschillende boards maken en ook kunt u een board maken met verschillende gebruikers.

Hoe succesvol gebruiken?

Pinterest is een gebruiksvriendelijk en intuitief platform. U start heel eenvoudig door uw business account aan te maken. Vervolgens verifieert u uw website op Pinterest en voegt u tot slot een “Pin it button” op uw website toe. Op die manier kunt u uw bezoekers op eenvoudige manier zich identificeren met uw producten/diensten.

Alvorens verder te gaan is het aan te raden een aantal boards op te maken rond bepaald onderwerp die inspireren met prachtige foto’s rond een specifiek onderwerp.

Wees authentiek en heb aandacht voor hetgeen de pinners zou kunnen interesseren. Laat zien wat u inspireert en geef andere ideeën. En deel ten slotte uw pins met uw community en via andere online kanalen (zoals bijvoorbeeld Facebook).

Alvorens van start te gaan hieronder nog een aantal tips:

  • Voeg een follow button toe op uw website,
  • Voer geen zelf promotie maar inspireer
  • Onderzoek trends en interesses van uw doelgroep,
  • Pin regelmatig om zichtbaar te blijven onder uw volgers,
  • Leg een link naar uw eigen website,
  • Ga de interactie aan en like of geef een comment op pins die uw interesseren,
  • Wenst u gevonden te worden, gebruik dan hashtags of schrijf een beschrijving bij uw pin,
  • Maak genoeg boards aan,
  • Pin meer dan dat u repint ,
  • Als u een bedrijf bent, pin ook foto’s die met uw product te maken hebben en niet enkel bedrijf gerelateerde zaken.
  • Schakel de functie in waarbij alles wat u pint, automatisch op uw Facebook of Twitterprofiel komt te staan,
  • Pin regelmatig,
  • Controleer altijd of uw foto naar de juiste plaats linkt,
  • Pin kwalitatieve foto’s,
  • Laat zinvolle reacties na bij de pins van populaire pinners,
  • Pin niet teveel in een keer zodat mensen u niet unfollown,

Voor bijkomende informatie contacteer ONLINE ED.

Of volg ons via Facebook, LinkedIn of You Tube.

Over ONLINE ED

ONLINE ED is een conversation center, opgericht in april 2013. Wij helpen jou om de online conversatie met je huidige en potentiële klanten te voeren.

Wij zijn gespecialiseerd in online communicatie die in jouw opdracht de online conversatie met je potentiële en huidige klanten en andere belanghebbenden voert.

Meer weten...

 

Contacteer ons

Godveerdegemstraat 101
9620 Zottegem

Google maps

09 245 95 36

Officiële partner van Teamleader en Someflex


Volg ons op

  •