09 245 95 36        ellen.dupont@onlineed.be    Volg ons op:             

Nieuwsbrief

Sociale media. Ook voor mij?

06 april 2013

U bent hier

Meer en meer ziet u in het straatbeeld “Like ons op Facebook en win”.  De wedstrijden rijzen de grond uit. Helaas zorgen deze wedstrijden voor heel wat vervuiling op Facebook en daarenboven is het tegen de regels van Facebook om Facebook functionaliteiten in een wedstrijd te gebruiken. Ook stel ik me de vraag als de wedstrijdorganisator (de zelfstandige) weet wat hij er wenst uit te halen? Is het puur om op Facebook aanwezig te zijn zonder meer? Om zoveel mogelijk likes te halen? Of is het om meer verkoop te genereren? Naambekendheid te verhogen? Nieuwe doelgroep te benaderen? Stel jezelf de vraag: Wat maakt het allemaal uit als het geen onderdeel is van een strategie? Wordt het ook geen tijd voor jou om ook via sociale media te communiceren?

Social media zijn geen doel op zich maar een middel om:

1. UW NAAMBEKENDHEID TE VERHOGEN EN MEER VERKOOP TE  GENEREREN.

Facebook telt 845 miljoen leden en ook Twitter en LinkedIn kunnen indrukwekkende cijfers voorleggen. Een derde van de twitteraars bespreekt minstens eenmaal per week een product of dienst. 30 procent gebruikt Twitter om raad te vragen of te geven over producten en diensten. In de VS gebruikt 50 procent van de bedrijven sociale media om hun marketingprogramma te versterken. Een kwart haalt daardoor een grotere omzet en merkbekendheid.

2. RELEVANTE INFORMATIE AAN KLANTEN EN POTENTIËLE KLANTEN TE BEZORGEN.

Sociale media zoals Facebook en Twitter zijn een geweldig instrument om een community rond uw bedrijf op te bouwen. U kunt een band met uw klanten opbouwen. U krijgt niet enkel waardevolle feedback van hen, maar ook originele tips en suggesties om uw producten of diensten te verbeteren. Voorwaarde is wel dat u de dialoog gaande houdt en dus vaak aanwezig bent op de sociale media. Ga op zoek naar uw ambassadeurs.

3. GEMAKKELIJKER GEVONDEN TE WORDEN.

Zoekmachines zijn niet langer heer en meester over de trafiek op het internet.  Meer  en meer nemen ‘social media’ sites die fakkel over. Social media helpen u steeds meer hoog te scoren in zoekmachines. Door gewoon u social media profiel up te daten met nieuws over uw bedrijf, status updates, foto’s en andere …

Kortom, social media biedt ongekende mogelijkheden voor zelfstandigen om zich te profileren. De volgende weken zullen de belangrijkste social media aan bod komen en je stapsgewijs uitleggen hoe u ze zinvol kan inzetten om bovenstaande te bereiken. Let wel! Social media zijn vandaag een onderdeel van de dagelijkse marketingactiviteiten en vereisen de nodige aandacht om optimaal rendement te behalen.

Voor bijkomende vragen en/of informatie contacteer ONLINE ED.

Of blijf steeds up2date via Facebook, LinkedIn en You Tube.

Over ONLINE ED

ONLINE ED is een conversation center, opgericht in april 2013. Wij helpen jou om de online conversatie met je huidige en potentiële klanten te voeren.

Wij zijn gespecialiseerd in online communicatie die in jouw opdracht de online conversatie met je potentiële en huidige klanten en andere belanghebbenden voert.

Meer weten...

 

Contacteer ons

Godveerdegemstraat 101
9620 Zottegem

Google maps

09 245 95 36

Officiële partner van Teamleader en Someflex


Volg ons op

  •