09 245 95 36        ellen.dupont@onlineed.be    Volg ons op:         

Nieuwsbrief

Tip #1: schrijf ik beter lange of korte teksten in mijn statusupdate?

24 februari 2020

U bent hier

Sociale netwerken schieten als paddenstoelen uit de grond. Zie jij ook het bos door de bomen niet meer? Jij niet alleen! Retailers spenderen uren om een social media strategie uit te stippelen rond de vraag: ‘Hoe maak ik het verschil op social media?’  
 
Kies voor de kanalen:
  • waar jij je goed bij voelt,
  • die aansluiten bij de waarden van jezelf en je bedrijf, 
  • in functie van je doelgroep en doelstellingen (bepaal je doelgroep en doelstellingen),
  • en die het leefbaar houden! 
Om je daarbij te helpen, zetten wij 12 weken lang elke week 1 tip in de kijker om het verschil te maken op sociale media. 

Tip #1: Schrijf ik beter lange of korte teksten in mijn statusupdate? 

Op basis van onze ervaring stellen we vast het niet veel uitmaakt of je nu lange of korte teksten integreert in je statusupdate van je post. Het is wel belangrijk om altijd aantrekkelijke en pakkende afbeeldingen te gebruiken zodat mensen stoppen bij je post. Daarna is het enkel nog een kwestie van de lezer nieuwsgierig te maken met de eerste regel van je statusupdate. Weet dat de tekst bij een post na 1, 2 of 3 regels wordt afgebroken in de tijdlijn van gebruikers.
 
Een headline (het belangrijkste van je post!) werkt meestal het best met slechts 4 of 5 woorden. Dit wil niet zeggen dat het bericht niet langer mag zijn maar je zet best de belangrijkste zaken best aan het begin van je bericht. Zorg er dus voor dat de eerste zin je fans triggert om verder te lezen of om op ‘meer weergeven’ te klikken. Stel bijvoorbeeld een vraag. Het stellen van vragen geeft je de mogelijkheid om interesse te tonen en meteen de aandacht te pakken. Of benadruk de échte pijnpunten van de betrokkene. 
 
Gebruik ook woorden als ‘ik’ en ‘jij’ in plaats van ‘het bedrijf’ of ‘de klant’. Je probeert een connectie en betrokkenheid op te bouwen en afstandelijk of vanuit jezelf schrijven zal daar niet bij helpen. Schrijf alsof je elke volger apart aanspreekt en probeer altijd na te gaan wat zij eraan kunnen hebben in plaats van wat jij eruit kan halen. Maak ook duidelijk wat je wilt dat de lezer doet na het lezen van je post. Dat kan doorklikken zijn, iets kopen, iets voelen of contact opnemen.
 
Ontdek HIER onze tweede tip. Vond je hem interessant? Laat het ons weten via Facebook en/of Instagram met #onlineed. 
 
Contacteer ons voor bijkomende vragen en/of informatie via info@onlineed.be of via 09 245 95 36. 
Volg onze laatste updates via FacebookInstagramLinkedIn en/of Google My Business of schrijf je in op onze nieuwsbrief via www.onlineed.be om steeds als eerste op de hoogte te blijven. 
 
 
 

Over ONLINE ED

ONLINE ED is een conversation center, opgericht in april 2013. Wij helpen u om de online conversatie met uw huidige en potentiële klanten te voeren.

Wij zijn gespecialiseerd in online communicatie die in opdracht van u de online conversatie met uw potentiële en huidige klanten en andere belanghebbenden voert.

Meer weten...

Contacteer ons

Godveerdegemstraat 101
9620 Zottegem

Google maps

09 245 95 36

 

 

Volg ons op