‘Meten is weten.’ Wil je succesvol zijn op social media dan moet je vooropgestelde doelen of je sociale media statistieken in de gaten houden. Zij bieden inzicht in hoeveel vooruitgang je geboekt hebt met oog op de gestelde marketingdoelen.
Wij adviseren onze klanten om maandelijks hun statistieken per platform te raadplegen. Ga na welke post of content het meeste bereik en engagement genereerde. Je hebt via Facebook en Instagram-statistieken toegang tot verschillende gegevens. Enerzijds basisgegevens over de gebruikers zelf:
- wie zijn de volgers,
- zijn het meer mannen of bereik je eerder de vrouwelijke doelgroep?
- Wat is de gemiddelde leeftijd van de gebruikers die je posts liken?
- Waar wonen ze?
- ...
Anderzijds krijg je een betere indruk van hoe individuele posts of campagnes scoren.
- Welke posts krijgen de meeste views,
- met welke foto’s of video’s werd via comments of likes de meeste interactie gegenereerd?
- ...
Stel je dus tijdens je maandelijks evaluatie steeds de vraag: ‘bereik ik effectief mijn doelgroep en resulteert dat in meer verkoop?’.
Heb je onze tips reeds kunnen toepassen? Laat ons je ervaringen weten via Facebook en/of Instagram met #onlineed.