09 245 95 36        ellen.dupont@onlineed.be    Volg ons op:             

Nieuwsbrief

Tip #5: stimuleer je verkoop door producten te taggen

26 maart 2020

U bent hier

Kort gezegd is product tagging producten aan content op sociale media kanalen koppelen, zoals Instagram en Facebook. Het sociale media kanaal heeft deze functionaliteit gelanceerd om een seamless experience te creëren voor de gebruikers, van post tot aankoop. De gebruiker kan direct doorklikken naar het product in de webshop. Op deze manier hoeft hij de app niet te verlaten en is een aankoop doen sneller en makkelijker. 

De Instagram en Facebook-gebruiker bezoekt dus eigenlijk de webshop binnen de app. Het is verstandig om het aantal stappen van de consument binnen de customer journey richting de aankoop te minimaliseren. Zo verklein je de kans op afhaken van de consument.

Stel je voor: een Instagram-gebruiker ziet in je tijdlijn een mooi product staan en wil dit graag kopen. Als het product niet getagd is, moet de gebruiker eerst de app verlaten om vervolgens de hele webshop te doorzoeken naar het product. Een gemiste kans voor beide partijen. 

Mocht je geen webshop hebben, kan je i.p.v te linken naar je webshop, linken naar je Messenger. Wanneer je bezoekers het product graag willen aankopen kunnen ze dit doen door op de knop 'Chatbericht' onderaan het product te klikken. Hierdoor komen ze rechtstreeks in contact met je bedrijf via een Messenger-gesprek en kunnen ze zo alsnog meer informatie vragen over het artikel of zelfs het artikel via deze weg aankopen. Let wel! Dit is tot nu toe enkel mogelijk via Facebook. Op Instagram kan je geen producten taggen als je geen webshop hebt. 

Hulp nodig bij het instellen van Instagram/Facebook Shopping? Aarzel niet en contacteer ons voor bijkomende vragen en/of informatie via info@onlineed.be of via 09 245 95 36. 

Ontdek HIER onze zesde tip.

Volg onze laatste updates via FacebookInstagramLinkedIn en/of Google My Business of schrijf je in op onze nieuwsbrief om steeds als eerste op de hoogte te blijven. 

 

 

Over ONLINE ED

ONLINE ED is een conversation center, opgericht in april 2013. Wij helpen jou om de online conversatie met je huidige en potentiële klanten te voeren.

Wij zijn gespecialiseerd in online communicatie die in jouw opdracht de online conversatie met je potentiële en huidige klanten en andere belanghebbenden voert.

Meer weten...

 

Contacteer ons

Godveerdegemstraat 101
9620 Zottegem

Google maps

09 245 95 36

Officiële partner van Teamleader en Someflex


Volg ons op

  •