09 245 95 36        ellen.dupont@onlineed.be    Volg ons op:         

Nieuwsbrief

Waarom authentieke content werkt!

16 juni 2022

U bent hier

De wereld van contentmarketing evolueert voortdurend.  Door de opkomst van ‘fake news’, clickbait en valse reclame verkiezen mensen alleen maar content die hen aanspreekt. Hoe authentieker, hoe beter. Maar wat is authentieke content juist? En waarom zou je kiezen voor authentieke content op je social mediakanalen? We vertellen je er alles over in deze blog. 

Tegenwoordig is het niet goed genoeg om snel content op sociale media te delen omdat er iets op jouw kanalen zou staan. Consumenten verkiezen content die hen een meerwaarde biedt. Als je je wilt onderscheiden van de concurrentie, deel dan authentieke en persoonlijke inhoud op je sociale media. Hiermee toon je de echte en persoonlijke kant van jouw bedrijf. 

Voorbeelden van authentieke content zijn:

  • een verjaardag van een collega, 
  • een blik achter de schermen (bestellingen, voorbereidingen, leveringen, opleidingen,...)
  • videogetuigenissen van klanten, 
  • vakantie op een leuke manier aankondigen,
  • ...

Door open en eerlijk op social media te communiceren, waarderen potentiële klanten jouw bedrijf en worden ze op termijn mogelijks klant. Daarenboven is het een troef om je als bedrijf kwetsbaar op te stellen. Zo zorg je ervoor dat jouw bedrijf toegankelijk en menselijk wordt. 

Voordelen van authentieke content 

Zorg voor een goed evenwicht tussen commercieel getinte posts en authentieke content. Zo kom je geloofwaardig over. Sowieso biedt authentieke content vele voordelen. Het is zonder twijfel een meerwaarde voor elk bedrijf.

Authentieke content: 

  • is persoonlijk, 
  • genereert meer betrokkenheid op je pagina, 
  • bereikt meer personen, 
  • zorgt voor meer klikken op je social media, 
  • levert trouwe klanten op. 

Ook ONLINE ED zet in op authentieke content. Wij waken voortdurend over een gezond evenwicht in authentieke content en promotionele content. Hoe wij dit doen:

  • persoonlijke afbeeldingen of video's van onszelf gebruiken, 
  • wervende en creatieve copy schrijven, 
  • op reacties en berichten reageren, 
  • vragen aan onze community stellen,
  • inspireren met tips & tricks,
  • relevante hashtags in elke post gebruiken. 

Check hieronder een aantal voorbeelden van authentieke content op onze social mediakanalen:

 

Authentieke content = trouwe klanten

Vandaag wordt er veel irrelevant nieuws op social media verspreid. Als bedrijf blijf je beter weg van deze saaie eenheidsworst. Authentieke content straalt geloofwaardigheid en oprechtheid uit. Op die manier bouw je enerzijds een vertrouwensrelatie op met bestaande klanten en anderzijds werf je nieuwe klanten. Het gaat al langer niet meer over de business waarin je je bevindt. Klanten willen deel uitmaken van een groep waartoe ze zich betrokken voelen. 

Benieuwd naar meer en je weet niet waar te beginnen? Ons team staat altijd klaar om jou te helpen via ellen.dupont@onlineed.be of bel 0474 78 02 01. 

 

CONTACTEER ONS

Over ONLINE ED

ONLINE ED is een conversation center, opgericht in april 2013. Wij helpen u om de online conversatie met uw huidige en potentiële klanten te voeren.

Wij zijn gespecialiseerd in online communicatie die in opdracht van u de online conversatie met uw potentiële en huidige klanten en andere belanghebbenden voert.

Meer weten...

Contacteer ons

Godveerdegemstraat 101
9620 Zottegem

Google maps

09 245 95 36

Officiële partner van Teamleader en Someflex

 

Volg ons op