Waarom zet je in op een geoptimaliseerde website, SEO, sociale media, nieuwsbrieven, online adverteren, webshop….?
Net zoals een eenvormige huisstijl, coherente algemene bedrijfscommunicatie, sponsoring en evenementen… staan deze middelen ter beschikking om jouw doelstellingen te bereiken. Stel jezelf de vraag welke middelen je het best kan inzetten om je doelstellingen te realiseren. Zie ze niet als een doel op zich maar beschikbare middelen om bijvoorbeeld meer kennis en/of leads te genereren.
Het is niet omdat je concullega een Facebook pagina heeft opgestart dit ook een must is voor jouw bedrijf. Gebruik de middelen waar je jouw publiek kan bereiken zodat je jouw boodschap op het juiste moment, voor het juiste publiek kan bezorgen. Biedt informatie die voor jouw publiek van tel is opdat je uiteindelijk meer sales kan genereren.
Ga ook na indien jouw bedrijf klaar is om online tools te implementeren. Het is nutteloos in te zetten op sociale media bijvoorbeeld als niemand binnen jouw bedrijf actief is op een sociaal platform. Medewerkers zijn van groot belang in het online verhaal om jouw verhaal verder uit te dragen. Zij zijn als het ware je ambassadeurs om mond-aan-mond reclame te bevorderen.
Kortom, verlies dus nooit het oorspronkelijke doel uit het oog.
- Blijf in het reine met de algemene strategie van het bedrijf;
- Wees trouw aan de visie en de missie van je merk/product/dienst;
- Stem je online communicatie af op het offline gegeven in een 360° marketingmix;
- Anticipeer op de synergie die tussen beiden ontstaan.
Heb je nog vragen of opmerking over online communicatie, contacteer ons voor een oplossing.
Share your thoughts via de Facebookpagina.