09 245 95 36        ellen.dupont@onlineed.be    Volg ons op:         

Nieuwsbrief

LinkedIn: hoe schrijf ik een waardevolle reactie?

15 oktober 2020

U bent hier

Je zichtbaarheid op LinkedIn vergroten stopt niet na je profiel te optimaliseren. Lees hier over hier hoe je je profiel moet optimaliseren. Door op berichten van andere gebruikers te reageren, bereik je zoveel meer. 

1. Waarom reageren? 

Reageren op iemands post op LinkedIn zorgt er namelijk voor dat je naam, kopregel en profielfoto even in het blikveld langskomt. Wanneer jij als gebruiker reageert op een gebruiker zijn bijdrage en hem/haar helpt met een tip of een antwoord op zijn/haar vraag te geven laat je deze gebruiker ook onmiddellijk weten dat je ervoor open staat je kennis te delen. 
 
Reacties als ‘van harte’, ‘wat leuk’, ‘succes’, ‘mooie locatie’… zijn niet perse slecht maar ze dragen ook niet bij aan een echt gesprek. Door inhoudelijk op een bericht te reageren (en dus een langere reactie te schrijven) geef je de schrijver feedback op wat je in zijn bericht aantrekt.
 
Maar wat is nu een waardevolle reactie? Voor degene op wiens bericht jij reageert maar ook voor LinkedIn zodat jij een waardevolle bijdrager bent. Creëer waardevolle reacties door gebruik te maken van onderstaande checklist. 

2. Checklist waardevolle reactie

1. lees de post, 
2. lees de eventuele andere reacties, 
3. like en beantwoord interessante reacties, 
4. stel je voor dat de schrijver voor je staat,
5. elke online reactie is er één die je personal branding beïnvloedt. Wees lief en professioneel,
6. schrijf je reactie zo dat het opvalt dat je de post hebt gelezen,
7. zorg voor constructieve feedback en stel bijkomende vragen, 
8. tag mensen die deze post ook eventueel interessant zouden vinden. 
 

Wens je meer informatie over LinkedIn? Of heb je nog bijkomende vragen? Twijfel dan niet om ons te contacteren via info@onlineed.be of via 09 245 95 36. 

Volg onze laatste updates via FacebookInstagramLinkedIn en/of Google My Business of schrijf je in op onze nieuwsbrief om steeds als eerste op de hoogte te blijven. 

CONTACTEER ONS

 
 

Over ONLINE ED

ONLINE ED is een conversation center, opgericht in april 2013. Wij helpen u om de online conversatie met uw huidige en potentiële klanten te voeren.

Wij zijn gespecialiseerd in online communicatie die in opdracht van u de online conversatie met uw potentiële en huidige klanten en andere belanghebbenden voert.

Meer weten...

Contacteer ons

Godveerdegemstraat 101
9620 Zottegem

Google maps

09 245 95 36

 

 

Volg ons op