09 245 95 36        ellen.dupont@onlineed.be    Volg ons op:         

Nieuwsbrief

Tip #9: vermijd clickbait op sociale media

04 mei 2020

U bent hier

Wat is clickbait?

Clickbait is door middel van spectaculaire koppen de aandacht van de lezer trekken en vervolgens de belofte niet waarmaken: het achterliggende bericht is helemaal niet zo leuk, informatief, schandalig of opzienbarend als de kop suggereert.
 
Sinds 2014 onderneemt Facebook stappen om clickbait op haar platform te verminderen. Maar waarom? Facebook heeft een hekel aan clickbait-berichten omdat deze volgens Facebook andere Facebookberichten in de weg staan op de tijdlijn zoals die van vrienden en pagina’s waar mensen echt om geven. Maar hoe bepaalt Facebook wat een clickbait bericht is?
 
Enerzijds kijkt Facebook naar hoe lang mensen tijd spenderen om een artikel buiten Facebook te lezen. Wanneer mensen klikken op een link en een relatief lange tijd besteden aan het lezen dan is dat een teken dat het artikel waardevol is. Als mensen klikken en gelijk terugkomen naar Facebook dan suggereert dit dat zij niet vonden waar zij naar op zoek waren. Ondertussen heeft Facebook verschillende updates doorgevoerd om clickbait nog beter te herkennen en kijkt het naar meer kenmerken dan hierboven weergegeven.
 

Onze ervaring:

Wij adviseren om aanlokkelijke titels te schrijven waarin volgende magische woorden in verwerkt zijn. Zoals:
  • Magnetische woorden: fouten, gebaren, blunders, geheimen, mythes, waarheid,
  • Magische cijfers: 10 tips, 7 problemen, 5 oplossingen…,
  • Duidelijke probleemstelling: om hoofdpijn te vermijden
  • Ultiem voordeel: hoofdpijn vrij, 
  • Levenstijl en/of statistieken: zieke mensen met clusterhoofdpijnen
Resultaat: Last van clusterhoofdpijnen? Ontdek onze 7 tips om uw hoofpijn te verminderen.

Contacteer ons voor bijkomende vragen en/of informatie via info@onlineed.be of via 09 245 95 36. 

Ontdek HIER onze tiende tip.

Volg onze laatste updates via FacebookInstagramLinkedIn en/of Google My Business of schrijf je in op onze nieuwsbrief om steeds als eerste op de hoogte te blijven. 

Over ONLINE ED

ONLINE ED is een conversation center, opgericht in april 2013. Wij helpen u om de online conversatie met uw huidige en potentiële klanten te voeren.

Wij zijn gespecialiseerd in online communicatie die in opdracht van u de online conversatie met uw potentiële en huidige klanten en andere belanghebbenden voert.

Meer weten...

Contacteer ons

Godveerdegemstraat 101
9620 Zottegem

Google maps

09 245 95 36

 

 

Volg ons op